سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گالری عکس سه شنبه 90/10/6 2:4 صبح

 

 

 

 

 

 

 

 



نکاتی در مورد عطر سه شنبه 90/10/6 2:1 صبح

 

 

 

درباره عطر باید به مواردی آگاه باشید ، خیلی ها می گویند بوی عطر روی بدنتان می ماند و … حال این نکات را بخوانید :

 

- در آب و هوای سرد از عطرهای قوی تر استفاده کنید ، سرما از قدرت بوی خوش می کاهد .

- هنگام خرید ، پس از بو کردن هر عطر ، چند دقیقه تا امتحان عطر بعدی صبر کنید .

- هنگام خرید ، آن را روی پوست خود امتحان کنید ، چرا که واکنش پوست افراد در مقابل عطر متفاوت است .

- عطری را بخرید که مکمل بوی بدن شما باشد .

- اگر میخواهید عطر بخرید در انتهای روز یعنی غروب تهیه کنید ، چرا که تحقیقات نشان داده شامه افراد در این مواقع قوی تر است .

- اگر قصد رفتن به مهمانی دارید ، پس از حمام ، سریعاْ عطر مصرف کنید ، چون در این زمان منافذ پوست باز است و بوی خوش را جذب می کند .

- عطر را در نزدیکی جواهر بدلی و مروارید نزنید ، چرا که الکل موجود در عطر می تواند موجب زرد رنگ شدن مروارید و کنده شدن پوشش جواهر بدلی می شود .

 

 

با آرزوی موفقیت .عطر جزیره  

 

علیزاده تلفن تماس 09143519286



عکس سه شنبه 90/10/6 1:51 صبح

 

 

 

 



عطر چیست سه شنبه 90/10/6 1:25 صبح

تقریبا غیر ممکن است که در مورد عطر با توجه به مواد تشکیل دهنده آن صحبت کنیم، چرا که فرمول ساخت عطر برای طراحان آن عطر محفوظ وثبت شده است و البته فرمولی است کاملا سری!!!
اما فرهیختگان باتجربه و عطر سازان حرفه ای میتوانند عناصر اصلی تشکیل دهنده عطر ها را جدا کنند .وقتی که این چیره دستی و مهارت با تکنولوژی شیمی مدرن مانند تکنولوژی تجزیه عناصر رنگی (Gas Chromatography) آمیخته شود به عطر ساز کمک میکند که عطری مانند آن و یا حتی بهتر از آن ساخته شود. تقریبا بیش از 85%  عطر ها در اروپا و مخصوصا در کشور های فرانسه ، آلمان ، سوئیس ، اسپانیا ، هلند و انگلستان تولید میشود.

از آنجائیکه شهرت ،صنعت عطر جهان را احاطه کرده است شما ممکن است تصور کنید که عطر ها ویژگی های اختصاصی دارند که فقط مخصوص طراح آن است وبقیه به آن دسترسی ندارند ولی در حقیقت اینطور نیست  .
بعبارت دیگر برخی فقط به دنبال ادکلن ارجینال میگردند، در حالیکه ممکن است آن رایحه توسط شرکت های دیگری هم تولید شده باشد و مثلا بتوان با نصف قیمت آنرا تهیه کرد.
بطور مثال شرکت sfa فرانسه یکی از قدیمیترین شرکت های جهان ،هم اکنون هزاران عطر و رایحه ساخته است و می توان گفت رایحه تمامی ادکلن های مشهور بازار را تولید کرده است . حتما تعجب میکنید ولی سازندگان واقعی عطر بعنوان منبع تامین عطر شرکت های آرایشی و برند های معروف جهان ، می بایست چنین امکاناتی را داشته باشند.

برند و نام عطر ها

قوانین جهانی اینطور اعلام میکنند که این رایحه متعلق به طبیعت است و نه متعلق به یک فرد خاص. بنابراین یک عطرو رایحه نمی تواند انحصاری باشد یا قانون کپی رایت در مورد آن  اجرا شود، کارخانه ها هم نمیتوانند کسی را از تغییر دادن یا بهبود دادن بر روی بو ها و رایحه ها در تمام یا قسمتی از یک عطر منع نمایند.

البته نام برند تجاری عطر میتواند برای طراح آن عطر مشمول قانون کپی رایت باشد ، وی میتواند آنرا ثبت کند و دیگران حق ندارند از آن بنفع خود استفاده کنند.بنابراین هیچگاه ما اعلام نمیکنیم عطر های خالص بدون الکل در این فروشگاه آنلاین ، بوسیله طراح آن تولید شده است.بهمین دلیل ما از واژه های "عطر خالص بدون الکل ...." یا  " اسانس .... " یا "رایحه .... " استفاده میکنیم تا تفاوت آن کاملا شفاف و روشن باشد.

با یک عطر خالص بویایی شما در تمام طول شبانه روز حفظ میشود چرا که عطر های خالص علاوه بر بدن شما حتی روی لباس شما در کمد لباس باقی میماند. عطر خالص مهمولا بین 6 تا 24 ساعت دوام دارند و تبخیر طبیعی عطر در تمام مدت روز ادامه می یابد که این به نوع پوست شما هم بستگی دارد.

اما فقط یک نکته مهم . عطر های خالص برای مدت طولانی در شیشه هایشان می مانند و می مانند.

اغلب مردم نمی دانند که عطر های الکلی (ادکلن ها و دئودورات ها) فاسد شدنی هستند .کارشناسان صنایع عمر این گونه عطر ها را بین 6 تا 18 ماه اعلام میکنند البته این مدت با توجه به مواد ادکلن و کیفیت آن متغیر است.

اما عطر های خالص بوی خود را از دست نمی دهند ،سالها و سالها.

ادکلن ها

یک ادکلن ترکیبی از روغنهای پایه (Essential Oil ) ، ترکیبات معطر (Aroma Compound)،  ثابت کننده (Fixatives) و الکل (Alcohol) می باشد. روغن های اساسی وپایه از طریق تـقـطـیر گـلهـا،گیاهان و علفها بدست می آید.اگر عصاره گیری ازطریق تـقطیر مـیــسر نباشد توسط روغنهای جاذب این کار صورت می گـیـرد مانند گل یاس.عصاره گیری توسط روغنهای جاذب اساسا عمل استخراج توسط جذب مواد معطر بداخل موم و سپس استخراج و جدا سازی روغن بدبو توسط الکل میباشد. در سـاختـن عـطر مواد شیمیایی معطر نیز بکار میرود. ثـابـت کننده ها که وظیفه پیوند دادن و متصل کردن عطرهای گوناگون را بعهده دارند شامل بلسان ( درخت گل حنا )، عنـبر سـائـل و شـیره غـدد بـودار آهـوی مشـک ( نــوع غلیظ آن بدبو بوده اما در محلول الکل به عـنـوان عـامـل نگهدارنده کاربرد دارد ). میـزان الکل افزوده بستگی به نوع ادکلن دارد.

انـواع ادکلن ها و خـواص آنـها

هــمان طـور کـه درصد(غلظت) ترکیبات معطر (اروماتیک) کاهش می یابد(مقدار الکل افزایش می یابد)، شـدت و طول عـمـر عطر نیز کاهش می یابد.

1- عصاره عطر(روغنی و بدن الکل): %40-20 ترکیبات معطر

2- Eau De Perfume شامل 10 - 20% ترکیبات معطر

3- Eau De Toilette شامل 5-10% ترکیبات معطر

4- Eau De Cologne شامل 2-5 % ترکیبات معطر

تـرکیـب آب و الـکل بعنوان حلال مواد معطر بکار میرود. در عمل گرمای بدن سبب میگردد تـا حـلال بـسرعت تـبـخیر شده و عـطر بـروی پـوست بـاقـی بـماند تا بتدریج طی چندین ساعت تبخیر گردد.

مراحل تبخیر عطر

1- رایحه اولیه: رایحه ای که پس از چند دقیقه از استعمال عـطـر احـسـاس می گردد. رایحه اولیه همان احساس اولیه از بوی عطر می بـاشد. بـه هـمین خاطر در فروش عطر تاثیر بسزایی دارد. رایحه این مرحله تازه و تند می بـاشد. ترکیـبـاتی کـه در ایـن مـرحله دخیل هستند بوی تند داشته و شدیدا فرار میباشند و بسرعت تبخیر میگردند.

2- رایحه ثانوی: رایحه عطرثانوی زمانیـکـه رایـحه ابتدایی از میان میرود آشکار میگردد. رایحه ثانوی بدنه اصلی عطر را تشکیل میدهد و بعنوان ملایم کنـنـده بوی تند اولیه بکار میرود.رایحه این مرحله چیزی حدود 10 دقیقه تا 1 ساعت بعد از استعمال عطر احساس میگردد.

3- رایحه پایه: رایحه عطر زمانی که رایحه اولیه و ثانویه از میان می رونـد. ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده می بـاشنـد. رایحه این مرحله قبل از 30 دقیقه از استعمال عطر احساس نخواهد شد.

منابع عطر سازی

گیاهان بعنوان منابع روغنهای اساسی و ترکیبات معطر عمده بشمار می آیند. گیاهان ایـن تـرکیـبـات را بـخـاطر مـحـافـظت از حیوانات گیاه خوار و همچنین جذب حشرات گرده افشان تولید می کنند.

1- گلها: بزرگترین منبع مواد معطر می بــاشند که شامل گل های سرخ، مریم، میخک، یاس و ابریشم هستند.

2- برگها: برگهای نعناع هندی، بنفشه، رزماری، مرکبات، گوجه فرنگی و علف خشک.

3- ریشه و ساقه های زیرزمینی: ریشه درخت جوز و زنجبیل.

4- دانه ها: دانه های گشنیز، زیره، کاکائو، هل و بادیان.

5- میوه ها: میوه های تمشک، توت فرنگی، سیب، مرکبات، وانیل، فلفل شیرین.

6- روغن چوب: چوب درختان سرو، عرعر، کاج و صنوبر.

7- پوست درختان: درخت نعناع.

8- رزین(صمغ): رزین بوته کندر، بلسان(درخت گل حنا)، کاج و صنوبر.

منابع حیوانی

1- مشک: از کیسه آهوی آسیایی گرفته میشود که مشک سنتزی(مصنوعی) به علت اقتصادی بودن جایگزین مشک طبیعی شده است.

2- کاستوریوم: که از کیسه سگ آبی آمریکای شمالی بدست می آید.

3- عنبر سائل: ماده چربی مانندی که از نهنگ عنبر بدست می آید.

4- عسل: که از کندو عسل زنبور بدست می آید.

منابع مصنوعی

مواد معطر ساختگی ترکیبات ارگانیکی می بـاشد کـه از فـراورده هـای نـفـتـی و یا رزین درخت کاج حاصل میگردد مانند کومالین و لینالول.



عطر شناسی سه شنبه 90/10/6 1:18 صبح

خانواده عطرها

· FRESHY GREEN: رایحه ای که شـبیـه عـلف و سبزه و یا برگهای تازه چیده شده میباشد - رایحه پر طراوت

· ORIENTAL: رایحه کاجی و بلوطی و یا وانیلی - رایحه گرم

· SPICY: رایحه گرم و تند.

· WOODY: رایحه جنگل و چوب خشک تازه قطع شده.

· FLORAL: رایحه گلها - ملایم و طبیعی.

· FRUITY: رایحه میوه ها بجز مرکبات مانند: سیب، موز و توت فرنگی.

· FUNGAL: رایحه قارچ مانند.

· EARTHY/MOSSY: رایحه زمین جنگل و خاک.

· CITRUS: رایحه مرکبات مانند: نارنج، لیمو ترش و پرتغال.

· TOBACCO: رایحه تنباکو.

· SWEET: رایحه شیرین.

· LIGHT: رایحه ملایم و سبک.

· HEAVY: رایحه سنگین و گیرا.